על פי מחקרים, רכישת שפה זרה מבוססת על יכולות הקשורות ברכישת שפה ראשונה. זה אומר שילדים שהתקשו בהיבטים מסוימים ברכישת השפה הראשונה שלהם (עברית) עלולים לסבול מאותם קשיים ברכישת השפה השניה. קשיים אלו יכולים לנבוע ממגוון לקויות למידה, כמו למשל דיסלקציה.
בעולם של היום, חשוב ללמוד שפה חדשה, בעיקר אנגלית. ישראלים רבים, ששפת האם שלהם היא עברית. משתמשים בשפה האנגלית ביום-יום שלהם כדי לייצר קשרים עסקיים עם אנשים שונים ברחבי העולם, אך לא רק לשם כך. לימוד שפה חדשה הכרחית גם לאנשים המתעסקים במחשבים ותכנות, בלימודים אקדמאיים, ברכישת מידע חדש ומקיף מקריאה באינטרנט ולהבנה של דברים חדשים בכל שלבי החיים ובכל מקום.
מי שמתקשה בלימוד השפה האנגלית צריך לעבור אבחון דידקטי באנגלית שיעזור כדי לבדוק האם הסיבה לקשי הלמידה שלהם בשפה האנגלית נובעת מבעיות של לקויות למידה, או שיש סיבה אחרת. אבחון דידקטי באנגלית עוזר להבין מניין הקשיים נובעים ואיך אפשר להתמודד איתם. המלצות המאבחן יעזרו למאובחן לקבל כלים חדשים ודרכים נוספות להתמודדות עם הקשיים ואף למצוא שיטות למידה חדשות שמקלות על תהליך הלמידה.
כמובן שאבחון כזה הוא ממוקד לשפה האנגלית אך מכיל בתוכו גם שאלות רבות בהקשרים אחרים וביניהם דגש גם על השפה העברית כדי לקבל תמונת מצב רחבה ככל האפשר.
אחת הסיבות הבולטות לפניה לאבחון באנגלית היא על מנת לקבל התאמות להם זכאי התלמיד במבחני הבגרות באנגלית. בחינות הבגרות באנגלית כוללות מגוון היבטים קשים, כמו היבט הזמן הלחוץ והצורך לכתוב את התשובות באנגלית. לעתים אלו יכולים להגביל את התלמיד והוא אינו יוכל להביע את החומר שלמד והבין כנדרש. תלמיד שאובחן באמצעות אבחון באנגלית כבעל לקות למידה יהיה זכאי להקלות שיאפשרו לו לצמצם את הפערים בינו לבין בני כיתתו.
יחד עם זאת, תשמחו לדעת שהמידע החדש שהתלמיד יקבל מהמאבחן לאחר האבחון יעזור לתלמיד לא רק במבחני הבגרות בבית הספר או בתקופת המבחנים באוניברסיטה, אלא בחיים באופן כללי. המסקנות והבנת מצבו יעזרו לו להתמודד עם הקשיים גם בלי הקלות והתאמות אלו.