לקויות למידה יכולות לפגוע בתלמידים רבים בדרכים שונות ולא תמיד קל להבין ממה לקות הלמידה נובעת. חלק מלקויות הלמידה מתגלות רק במהלך שנת הלימודים הראשונה בבית הספר או בכיתה ב', ודברים שלא התגלו בתקופת הגן מתחילים להראות את אותותיהם.
נפוץ מאוד שמורים וצוות חינוכי בבית הספר מתחילים להרגיש בקשיים אצל חלק מהתלמידים והם ממליצים להוריד לגשת לאבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי (אבחון פסיכודידקטי הוא כמו אבחון דידקטי רק מקיף יותר שמתייחס גם להיבטים הרגשיים שמשפיעים על הנבדק). דרישת בית הספר לעתים יכולה להיראות מוזרה, כי הורים שנמצאים בבית עם ילדיהם לא מרגישים בקשיים אלו של התלמיד, אך מכיוון שאלו לקויות למידה, טבעי שהן יופיעו כשהילד צריך להתמודד עם משימות שקורות בבית הספר. לא מדובר רק על קריאה או הבנה לפי דרישה, אלא בישיבה למשך זמן ממושך בשיעור או אפילו ביצוע פעולות מתמטיות פשוטות מאוד.
חלק מלקויות הלמידה פוגעות במשימות כל כך ממוקדות ולכן לא ניתן להבחין בהם בבית, לכן על מנת להבין טוב יותר את מצבו של הילד יש לגשת לאבחון על פי דרישת בית הספר. אבחונים אלו נועדו כדי לאתר לקות למידה ולהבין את הקשיים של הילד בבית הספר, ממה הם נובעים ואיך להתמודד איתם. האבחונים האלו מקנים לילדים רבים כלים להתמודדות עם קשיים ולהצליח בלימודים. מסקנות האבחונים יכולות להשפיע מאוד על עתידו של הילד גם בגיל צעיר מאוד. התמודדות עם קשיים בגיל מוקדם עדיפים מאשר התעלמות מהם ואבחון מקודם יכול לעזור לתלמיד להימנע מפיתוח דימוי אישי נמוך ועוד.
אבחון תלמידים בבתי ספר יכול להתבצע בקבוצות ולכן אם אתם מכירים עוד תלמידים שצריכים לבצע אבחון מומלץ להתאחד ולגשת למכון אבחון כקבוצה, כך תוכלו לקבל הנחות ומחירים שמיועדים לקבוצות.