תפריט יצירת קשר התקשר

אבחון דידקטי בבאר שבע

אבחון דידקטי בבאר שבע
אבחון בבאר שבע
  • אבחון דידקטי בבאר שבע
  • אבחון עד הבית
  • מחירים נוחים
  • שירות מעולה
התקשרו עכשיו! 077-7299940
קרא עודקרא עוד
מעוניינים לשמוע עוד פרטים?
שלחו לנו הודעה!

זה לא סוד שהעיר באר שבע מאוד התפתחה בשנים האחרונות והמוניטין הטוב של אוניברסיטת בן-גוריון שינה את פני העיר לטובה. העירייה שואפת לחזק את מעמדה של העיר ואחת הדרכים לעשות זאת, היא לקדם את החינוך על ידי שיפור איכות בתי הספר. בעשור האחרון העירייה הקצתה כסף רב לבניית מבנים חדשים לגני ילדים ובתי ספר ודאגה לאבזר אותם באמצעים מתקדמים. אך למרות זאת, באר שבע, בירת הפריפריה, עומדת כיום על כ-בערך 50% תלמידים שזכאים לבגרות, שזה נתון לא מזהיר לעומת ערים גדולות אחרות בארץ. אחת הסיבות העיקריות לכך שילדים לא מצליחים להגיע להישגים גבוהים למרות התשתיות התומכות, היא חוסר באבחון דידקטי בבאר שבע, בין אם זה בגלל חוסר נגישות ובין אם בגלל חוסר מודעות לנושא בקרב תושבי העיר.

הצורך באבחון בבאר שבע

בשנים האחרונות, ישנה גדילה משמעותית במספר הילדים שסובלים מבעיות קשב וריכוז ולקויות למידה נוספות. תלמידים שלא מאובחנים ולא מקבלים הקלות או תוכניות למידה מותאמות, יכולים לסבול מהישגים מאוד נמוכים אף על פי שהם לומדים ומגיעים לשיעור. ההישגים הנמוכים יכולים להביא את התלמיד לתחושת כישלון מה שלעיתים יגרום לו להרים ידיים או לחץ כשהוא ישווה את עצמו לחבריו לכיתה.

האבחון הדידקטי, בא במטרה לסייע באיתור לקויות למידה אצל תלמידים כדי לראות אילו אמצעים הם צריכים, כדי להוציא את המיטב. ניקח לדוגמה ילד עם הפרעת כתיבה. שלא משנה כמה טוב הוא יודע עברית, הוא כותב עם שגיאות כתיב. יכול להיות שהמורה תוריד לו על זה נקודות שוב ושוב, אבל אחרי אבחון דידקטי, יגלו שיש לו לקות למידה שמעכבת את התפתחות כישורי הכתיבה שלו. בהתאם לגילו, אופיו ומצבו, המאבחן הדידקטי, שהוא מומחה בעבודה עם ילדים ומבוגרים להם לקויות למידה, ידע לבנות לו תוכנית טיפולית שתסייע לו להתגבר ולהתמודד עם מכשול הכתיבה. לכן, נגישות של אבחון דידקטי בבאר שבע היא דבר הכרחי כשאנחנו מדברים על שיפור החינוך בעיר.

האבחון לא מתבצע בפגישה ובדיקה אחת, אלא במספר בדיקות שכוללות ראיונות, מבדקים ומבחני אישיות מה שכמובן מצריך זמן ונכונות מהורי התלמיד. לעיתים, עקב המרחקים ומחסור במכוני אבחון דידקטי בבאר שבע, תלמידים רבים נשארים ללא אבחנה וללא הקלה. מכוני אבחון כמו למשל "המרכז הארצי ללקויות למידה", מספק שירות של אבחון עד הבית, מה שמקל מאוד על הורים שמתקשים לבצע את הנסיעות הרבות ובכך, לאפשר לתלמידים רבים שזקוקים לאבחון דידקטי, לקבל אותו.

לסיכום, על מנת לשפר את הישגיהם של התלמידים בעיר באר שבע, אין להסתפק רק בפיתוח המערכת החינוכית, אלא גם להנגיש את מכוני האבחון לתושבים ולהגדיל את המודעות ללקויי למידה בקרב ההורים ובקרב הסגל החינוכי בבתי הספר. כאשר יותר תלמידים שזקוקים להתאמות והקלות בבתי הספר אכן יקבלו אותן, נוכל לראות מגמת שיפור בהישגיהם הלימודיים של תלמידי באר שבע.

ווצאפ