שיטות רב חושיות יעילות לא רק ללימוד קריאה, אלא גם לילדים הרוצים ללמוד חשבון ומתמטיקה ויעילים גם למקרים של דיסקלקוליה. ראייה, שמיעה, מישוש ותזוזה של חפצים יכולים לעזור ללמד חשבון, להבין את המספרים, הכמויות וללמוד דברים חדשים באמצעות שיטות וטכניקות קצת פחות שגרתיות. להלן כמה דוגמאות לשיטות כאלו.
באמצעות עצמים קטנים בכמויות כגון חרוזים קטנים או דגני בוקר ניתן ללמד ילדים פעולות חשבון בסיסיות. לדוגמא, ילדים יכולים לפתור פעולות חיבור באמצעות הזזה / הוספה של העצמים הקטנים מצד אחד לצד השני, או ללמוד פעולות חיסור כדי שהם יגלו כמה נותרו לאחר שהם הוציאו את אותם עצמים מקבוצה אחת. באמצעות הזזה וראייה של איך הכמויות משתנות הילדים יכולים ללמוד את ההבנה של הכמויות בצורה טובה יותר.
באמצעות שימוש בעצמים כמו קוביות, בדידים או לגו אפשר ליצור ערימות של חפצים ובאמצעות כך למדוד אותם. למשל, אם מורה מציגה את המספרים 2,4,6 ו-8 ומבקשת מהתלמידים להמשיך את תבנית רצף המספרים הזה, באמצעות ראיה של ה'ערימות' יהיה יותר קל לתלמיד למצוא את המספר הבא ברצף.
דף ועט זה כל מה שאתם צריכים כדי לפתור בעיות חשבוניות של חיבור וכפל. כשיש צורך לבצע פעולות חשבון, פשוט מציירים עיגולים (או כל צורה אחרת) בכמות של 2 המספרים שצריכים לחבר ואז סופרים ביחד. אם רוצים ללמוד כפל, אפשר לצייר שורה ראשונה בכמות המספר הנכפל, ואז טור ראשון בכמות של המספר הכופל ולאחר מכן למלא את הכל בהתאם, ואז לספור הכל.
שימוש בפיצה זה דבר נהדר ללימוד שברים. אפשר להכין ציור של פיצה על בלוק ציור או דף ואז להשתמש בזה כדי ללמוד. פיצות שמתחלקות ל-2,4,6,8 קל יותר להבין ואז הילד יוכל לראות בעיניים שלו את גודל הצורות וכמה הן שוות בשברים. אפשר גם לצבוע את משולש הפיצה של רבע בצבע שונה ממשולש פיצה של שמינית כדי שהילד יוכל לארות שמשולש אחד גדול יכול להתאים של 2 משולשים קטנים יותר וכך ילד יבין שרבע = 2 שמיניות.
בהצלחה.